הכל על להקת הבנגלס | The Bangles best songs
בלוס אנג'לס של 1980 הצטרפה סוזנה הופס לאחיות ויקי ודבי פיטרסון להקמת להקה. תחילה הן קראו לעצמן The Bangs והשתתפו בסצנה מחתרתית בשם "הפייזלי אנדרגראונד" בה השתתפו להקות שניגנו ז'אנר חדש של רוק אלטרנטיבי עדכני לתקופה שנשען על הרוק הפסיכדלי והפולק- רוק של שנות השישים. חלוקת התפקידים הייתה סוזנה- גיטרה ושירה , ויקי -גיטרה ושירה, ודבי - שירה ותופים.
ב- 1981 הלהקה הוציאה את סינגל הבכורה Getting Out Of Hand (בצד ב' של התקליט- Call on Me) באופן עצמאי לחלוטין תחת חברת ההפקות האישית שלהן, הוא נכתב על ידי סוזנה ו-ויקי, נכנס לרשימות ההשמעה בתחנות הרדיו וגרם לעלייה בכמות הצופים בהופעות שלהן. במסגרת אותו מאמץ של להיכנס לפלייליסט של התחנות, סוזנה בעצמה ניגשה לרודני בינגהמייר (שדר רדיו אגדי), נתנה לו עותק של הסיגנל וביקשה ממנו שיאזין לו, מהלך תעוזה שהוכיח את עצמו ובינגדהמייר הכניס את הסינגל לפלייליסט של תחנת הרדיו שלו . בעקבות ההצלחה הבנות הוחתמו מיד בחברת התקליטים Faulty Products. לאחר ששחררו ב-1982 את הסינגל The Real World הגיע איום בתביעה מלהקה בעלת שם זהה מניו ג''רזי, מה שהביא לשינוי השם תוך השמטת ה- "the" והוספת "les" לשם, מהה שיצר את השם "בנגלס". להשמטת ה- "the" אף אחד לא ממש התייחס והשם היה הבנגלס.
באותו זמן הצטרפה ללהקה הבסיסטית אנט זילינקס, והסינגל הראשון יצא מחדש תחת השם החדש של הלהקה, הוא כלל בתוכו גם את אנט למרות שלא הייתה שותפה בהקלטה שלו. באותה שנה החלו בעבודה על E.P. ("מיני אלבום"- יותר ארוך מסינגל קצר יותר מאלבום רגיל) שיצא לאור שנה לאחר מכן ב 1983 ונשא את שמן- בנגלס. לאחר שיצא ה- E.P. אנט פרשה בכדי להקים להקה משל עצמה ואותה החליפה מייקל סטיל, שעד אז כבר הספיקה להיות חלק מ- 4 להקות בנות.
בשנת 1984 החל שיא הקריירה של הבנגלס כשהוציאו אלבום באורך מלא תחת הפקת תקליטי קולומביה- All over the Place . אלבום זה הדגיש את ההליכה שלהן לכיוון ז'אנר הפופ, הוא כלל את הלהיטים Hero Takes a Fall (שמתכתב עם הלהיט של אבבא שיצא 4 שנים לפני כן- The Winner Takes it All) וגם את Going down to Liverpool , שבקליפ שלו השתתף השחקן לאונרד לימוי. האלבום זכה לביקורות טובות ובעקבותיו זכו הבנות להיות מופע החימום של סינדי לאופר, מה שעזר להן לצבור קהל מעריצים רחב יותר .
Manic Monday, המתנה של פרינס לבנגלס
Walk Like an Egyptian
לקראת האלבום השני העניינים הלכו והשתפרו כשההצלחה גרמה לזמר פרינס לשים לב ללהקה הצעירה ולתת להן את הלהיט Manic Monday שבמקור נכתב ללהקתו אפולוניה 6. השיר הגיע למקום השני במצעדי הפזמונים בארה"ב, בריטניה וגרמניה . לאחר מכן ב-1986 יצא האלבום השני Different Light. האלבום היה מלוטש יותר מקודמו, בטח לנוכח העזרה של הסינגל השלישי, מה שיהיה הלהיט הגדול ביותר שלהן Walk Like an Egyptain. בתחילה השיר עורר מחלוקת בין חברות הלהקה לגבי איכותו, אך לבסוף יצא כסינגל ומשך אחריו בעיקר קהל מעריצות חדש וצעיר.
קאבר לסיימון וגרפונקל A Hazy Shade of Winter
לאחר ההצלחה הגיע גם חיכוך בין החברות, בעיקר לנוכח הצגת התקשורת את סוזנה בתור הסולנית הראשית, רושם שנבע מכך שחברת התקליטים קולומביה בחרו לשחרר בעיקר סינגלים שבהם היא הייתה הזמרת הראשית, למרות שהחברות דאגו לחלק את השירה בין כולן באופן שווה. גם כיכובה של סוזנה בסרט The Allnighter שביימה אימה תמר סימון הופס, וקיבל ביקורות רעות מצד מבקרי הקולנוע, תרם לריחוק מצידה של סוזאנה.
אבל ההצלחה הייתה התרופה הטובה ביותר לחיכוכים, והקאבר שביצעו לשיר של סיימון וגרפונקל A Hazy Shade of Winter הגיע למקום השני במצעד הבילבורד האמריקאי, והסינגל המלנכולי אחריו If She Knew What She Wants גם עשה הצלחה יפה במצעדים והחזיר את מצב הלהקה לקדמותו.
הלהיט הגדול Eternal Flame,
נכתב על להבת הזיכרון של אלביס
בעבודה על האלבום השלישי הלהקה החליטה לעבוד עם מפיק חדש- דוויט סיגרסון, משום שלבנות היו חוויות שליליות מהעבודה עם דויד קהן באלבום השני Different Light. ב- 1988 יצא האלבום Everything שהיה סופר- מצליח וכלל בתוכו את הלהיטים In Your Room וגם את הבלדה הרכה Eternal Flame - מה שיהיה הלהיט הכי גדול שלהן יחד עם Walk Like an Egyptian. השיר נכתב בהשראת ביקורה של הלהקה באתר ההנצחה של אלביס פרסלי בממפיס, טנסי, שם הייתה להבה שבערה כל העת לזכרו של המלך, אבלל ביום שבו הלהקה ביקרה שם הלהבה כבתה בגלל תקלה. היה זה הסינגל שמכר הכי הרבה עותקים בתולדות הלהקה, שהיה במקוםם הראשון במצעדי הפזמונים בארה"ב, הולנד, בריטניה, אוסטרליה, מדינות סקנדינביה, והגיע רחוק בכל המצעדים של המדינות בהם שוחרר.
הקשרים בין החברות החלו להתנתק והן הלכו לדרכים נפרדות, ולכן היה זה זמן טוב ב- 1990 להוציא אוסף להיטים של הלהקה. סוזנה פתחה בקריירת סולו שלא ממש הצליחה. ויקי הצטרפה ללהקת Continental Drifters וב- 1994 הצטרפה גם ללהקת ה- GO-GO'S למסע הופעות, בה החליפה את אחת החברות.
ב- 1998 החלו מגעים לאיחוד של הלהקה, שיצא לפועל רשמית ב-1999 כשהן הקליטו את השיר Get The Girl לפסקול של הסרט "אוסטין פאוורס : המרגל שתקע אותי" אותו ביים ג''יי רואץ'', בעלה של סוזאנה. ב- 2000 הלהקה יצאה לסיבוב הופעות לקידום הקאמבק, ובמהלך 2001- 2002 התכנסו באולפן להקלטת האלבום החדש Doll Revolution ששוחרר ב- 2003. ההצלחה הגדולה ביותר של האלבום הייתה בגרמניה, הרבה בזכות השתתפות הלהקה בתכנית הטלוויזיה הפופולארית ביותר במדינה- Wetten dass, אבל לא הצליח באותה מידה בשווקים האחרים.
ב- 2005 הודיעה הבנגלס על פרישתה של מייקל סטיל מהלהקה, עקב חילוקי דעת אמנותיים. במקומה הגיעה הבסיסטית אבי טרוויס שמילאה את מקומה בהופעות החיות, בין היתר בטיים סקוויר. ב- 2006 הבנגלס ביצעו קאבר ללהיט של הביטלס Good Day Sunshine לאלבום מ- 2006 All Together Now: Beatles Stuff for Kids of All Ages. ב- 2007 הוציאו את ה- DVD הרשמי הראשון שלהן בהופעה חיה, וב- 2008 יצאו לסיבוב הופעות בארה"ב, גרמניה, הולנד, ופסטיבל אוקספורד הפופולארי באנגליה. ב-2009 חזרו לאולפן כדי להקליט את האלבום החדש Sweetheart of the Sun שיצא בספטמבר 2011, ועם שחרורו הלהקה יצאה למסע הופעות בארה"ב על מנת לקדמו.
ב-2013 שיתפו פעולה למשך שני לילות עם להקות מ-"פייזלי אנדרגראונד" (אותו פסטיבל בו החלו את דרכן באייטיז) בהופעות בסן פרנסיסקו ואל איי, הן שרו בעיקר שירים מתחילת דרכן, כולל חומרים שלא ממש השתמשו בהם במשך השנים.
הרומן עם הסדרה בנות גילמור:
בפברואר 2001 שודר פרק במסגרת העונה הראשונה של הסדרה בנות גילמור בשם "Concert Interruptus" בו לורליי לוקחת את רורי וחברותיה לראות הופעה של הבנגלס, במהלכה הלהקה מבצעת את שיריה והדמויות רוכשות חולצות ואביזרים. גם במהלך העונות שלאחר מכן הלהקה הוזכרה בסדרה כמה וכמה פעמים, במיוחד על ידי לורליי שהיא מעריצה מושבעת שלהן עוד מנעוריה. פריס, החברה הכי טובה של רורי ציינה בפניה שההופעה הייתה הלילה הכי טוב בחייה. בנוסף הושמעו השירים Hero Takes a Fall ו- Eternal Flame במהלך מסיבה שבה משפחת גילמור השתתפה.